Say Goodbye To The Chief Digital Officer

We barely knew them, but it would appear the CDO has left the building already. Consider the definition in Wikipedia: “A Chief Digital Officer (CDO) is an individual who helps a company, a government organisation or a city drive growth by converting traditional ”analog” businesses to digital ones, and oversees operations in the rapidly changing digital sectors like mobile applications, social media and related applications, virtual goods, as well as “wild” web-based information management and marketing.” Therein lies the problem: Even when loosely defined the digital role is performed by the Chief Customer Officer, Chief Innovation Officer or Chief Technology …

Read More »

Conférence SNITEM Mardi 9 février 2016 : Rendez-vous avec la E-santé

Le SNITEM organise un grand RDV avec… la Esanté le mardi 9 février prochain, de 9H00 à 17H30, à la Maison de la Chimie (Paris 7ème) Cette journée sera l’occasion de présenter, en exclusivité, l’étude Pipame « E-santé : faire émerger l’offre française en répondant aux besoins présents et futurs des acteurs de santé ». Une table ronde réunissant de nombreuses personnalités impliquées dans la E-santé permettra des échanges prospectifs autour des conclusions de l’étude Pipame. La seconde partie de la journée donnera la parole à des professionnels de santé, des industriels, des représentants d’autorités administratives, des parlementaires, qui échangeront …

Read More »

Enquête Opérations digitales & santé, quels KPIs utilisez-vous ?

L’enquête est initiée par l’association Le Lab e-Santé avec le soutien du Leem et de la FNIM. Cette enquête a pour objectif de déterminer les KPIs (Key Performance Indicators, ou Indicateurs de performance) les plus utilisés en digital santé afin de non seulement mieux connaître les différentes pratiques des acteurs du domaines (prestataires et donneurs d’ordre) mais également de définir des standards afin de permettre à chacun de benchmarker les pratiques en interne ou en externe. Merci de prendre quelques minutes pour y répondre en cliquant ici

Read More »

Les startups de la e-santé se regroupent en lobby

Réunies dans l’association France eHealthTech, 59 startups françaises de la e-santé se regroupent dans l’espoir de partager réseau, expériences et influer au plus haut niveau pour faire émerger des licornes françaises dans le secteur porteur de la e-santé. Pour lire l’article de La Tribune

Read More »

Complicated digital marketing industry for normal people

The digital marketing industry is a multibillion-dollar space. And it’s a complicated one too — even people who work in the sector struggle to get their heads around the latest acronyms and trends. The investment bank LUMA Partners created the widely known LUMAScape, which shows the myriad middlemen technology companies that sit between a marketer choosing to spend money on an online ad and that ad reaching the consumer. Now LUMA Partners has created a new presentation that aims to demystify the digital marketing landscape — and it’s particularly useful for those who aren’t immersed the industry. LUMA Partners has …

Read More »

Tech, Life Sciences Companies Eye Big Data, Internet of Things

Big data analytics and the Internet of Things are attracting major attention from technology and life science companies looking to offer attractive patient engagement and chronic disease management tools to aging patients. Healthcare big data analytics and the Internet of Things are top strategic priorities for more than ninety percent of technology and life sciences developers, according to a new industry survey by law firm White & Case, as remote monitoring, mHealth, and analytics present massive revenue opportunities across the sector. Ninety-three percent of technology and life science companies participating in the poll said that digital healthcare is central to …

Read More »

Club Digital Santé | Quelle gouvernance des projets digitaux pour les industriels de santé ?

Carte blanche à Franck Hernandez, consultant et directeur associé de la société de conseil Market iT. Comment les laboratoires pharmaceutiques et les entreprises de dispositifs médicaux s’organisent-ils pour maîtriser leur révolution digitale et répondre rapidement aux évolutions du marché, des usages et de la réglementation ? Pour lire cet article sur le blog du Club Digital Santé

Read More »